1-2017
„Europejski Fundusz na rzecz rozwoju obszarów wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”
OGŁOSZENIE
O NABORZE WNIOSKÓW NR 1/2017 z dn. 28.03.2017r.
PODEJMOWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Stowarzyszenie
Lokalna Grupa Działania „Ujście Baryczy”
działające na terenie gmin: Góra, Niechlów, Wąsosz
ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach
poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju
lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów
Wiejskich na lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego
na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Termin
składania wniosków:
od 18 kwietnia 2017 do 05 maja 2017r. od 8.00 do 15.00, przy czym w ostatnim dniu przyjmowania wniosków tj. 05 maja 2017r.
do godziny 12.00.
Miejsce
składania wniosków:
Biuro Stowarzyszenia LGD „Ujście Baryczy” – 56-200 Góra, ul. Armii Polskiej
11-13, I piętro, pokój 11.
Forma
wsparcia – premia w
wysokości 100 000,00 zł, ryczałt wypłacany w dwóch transzach: 80% po podpisaniu
umowy, 20% po zrealizowaniu operacji
Intensywność
pomocy – 100%
Limit
środków w ramach naboru – 900
000,00 zł
Zakres
tematyczny naboru:
Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim poprzez podejmowanie działalności gospodarczej
(w ramach zakresu, o którym mowa w § 2 ust.1 pkt 2
lit. a Rozporządzenia MRiRW z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych
warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie
na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez
społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 -
Dz.U. 2015, poz. 1570 z późn.zm.).
Cele,
przedsięwzięcia i wskaźniki z LSR:
Cel ogólny 2: Zmniejszenie emigracji zarobkowej
mieszkańców Ujścia Baryczy
Cel szczegółowy 2.1:Tworzenie i utrzymanie miejsc
pracy na obszarze Ujścia Baryczy
Przedsięwzięcie: 2.1.1: Przedsiębiorczość w Ujściu
Baryczy
Planowany wskaźnik do osiągnięcia: liczba podmiotów,
którym udzielono wsparcia na tworzenie miejsc pracy – 9 szt.
Uprawnieni
wnioskodawcy:
Osoby fizyczne będące obywatelami państw członkowskich
Unii Europejskiej, pełnoletnie, zamieszkałe na obszarze wiejskim objętym LSR
dla Ujścia Baryczy, spełniające wymagania zawarte w §3 i §4 Rozporządzenia
Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie
szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach
poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju
lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów
Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. z 2015 r. poz.1570; z późniejszymi zmianami).
Warunki udzielenia wsparcia obowiązujące w ramach
naboru:
1. Złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w
miejscu i terminie wskazanym
w ogłoszeniu o naborze.
2. Operacja musi spełniać warunki wskazane w
rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w
sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach
poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju
lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów
Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U. z 2015 r. poz.1570; z późniejszymi zmianami).
3. Operacja musi spełnić warunki oceny zgodności z LSR.
4. Operacja przyczyni się do realizacji celu ogólnego,
szczegółowego i przedsięwzięcia LSR dla Ujścia Baryczy przez osiąganie
zaplanowanych w LSR wskaźników.
5. Operacja musi uzyskać minimalną liczbę 50 punktów –
(max 90 pkt) w
ocenie wg lokalnych kryteriów wyboru.
Wymagane
dokumenty:
·
Formularz
wniosku o przyznanie pomocy wraz z kompletem załączników
·
Formularz
„Odniesienie do lokalnych kryteriów wyboru”
Tryb składania wniosków:
1. Wnioski o
przyznanie pomocy należy składać bezpośrednio w biurze LGD, przy czym
bezpośrednio oznacza: osobiście albo przez pełnomocnika (wymagany jest dokument
potwierdzający pełnomocnictwo) albo przez osobę upoważnioną (wymagany jest
dokument potwierdzający upoważnienie) w miejscu i terminie wskazanym w
ogłoszeniu, tj. w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00
(za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy), przy czym w ostatnim dniu
przyjmowania wniosków tj. 05.05.2017 do godz. 12.00.
2. Wniosek o
przyznanie pomocy sporządzony na aktualnym formularzu udostępnianym przez LGD
należy składać wraz z wymaganymi załącznikami w 2 egzemplarzach papierowych i
wersji elektronicznej na płycie CD (wraz z załącznikami, które posiada
wnioskodawca w wersji elektronicznej), podpisany przez podmiot ubiegający się o
przyznanie pomocy lub pełnomocnika.
3. Należy
przygotować sobie kopię wniosku w wersji papierowej, na której zostanie
potwierdzone złożenie wniosku do LGD. Pracownik Biura LGD potwierdza przyjęcie
wniosku umieszczając na każdym egzemplarzu: pieczęć LGD, datę i godzinę
złożenia wniosku, liczbę załączników, podpis przyjmującego wniosek oraz
indywidualny numer sprawy nadawany przez LGD.
4. O
terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Biura LGD. UWAGA – kolejność
złożenia wniosków ma znacznie w sytuacji opisanej w Regulaminie Pracy Rady
cytat: „Rozdział VII § 31. Pkt. 6a. W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej operacji takiej samej liczby
punktów, o kolejności na liście ocenionych operacji decyduje data i godzina
złożenia wniosku do LGD.”
5. Wniosek w
wersji papierowej powinien być wypełniony elektronicznie oraz wydrukowany,
podpisany we właściwych miejscach, trwale spięty i umieszczony w skoroszycie
bez tzw. „koszulek”.
6. Kopie
dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem
przez pracownika biura LGD lub podmiot, który wydał dokument lub poświadczonych
za zgodność z oryginałem przez notariusza. W przypadku potwierdzania za
zgodność z oryginałem kopii załączników przez pracownika LGD, należy do wniosku
załączyć odpowiednie kopie i bezwzględnie okazać do wglądu pracownikowi LGD
oryginały dokumentów.
Miejsce, termin i tryb udzielanego doradztwa wnioskodawcom:
Bezpłatne doradztwo w zakresie zasad wypełniania
wniosków wraz z załącznikami prowadzone jest przez pracowników Biura LGD
„Ujście Baryczy” w biurze LGD (Góra, ul. Armii Polskiej 11 – 13, I piętro,
pokój 11).
UWAGA! Doradztwo jest premiowane punktami podczas oceny wg
lokalnych kryteriów wyboru.
Doradztwo w zakresie opracowania wniosków wraz z
załącznikami udzielane jest codziennie (w dni
robocze) od godz. 8.00 do 12.00 po wcześniejszym umówieniu. Jednocześnie
informujemy, że nie będzie możliwości sprawdzania dokumentacji w ostatnim dniu
naboru.
Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada Wnioskodawca.
Formularze dokumentów do pobrania:
Operacje
w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 2z)
• Wniosek o przyznanie pomocy (.excel) - wersja 2z
• Generator Wniosku
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (.pdf) (wersja 2z)
3) Biznesplan (wersja 2z)
• Biznesplan (.docx)
• Biznesplan – tabele finansowe (.xlsx)
• Informacje
pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu (.pdf)
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 2z)
• Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf)
• Załącznik wykaz działek ewidencyjnych (pdf.)
5) Formularz wniosku o płatność (wersja 2z)
• Wniosek o płatność (.excel) - wersja 2z
6) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 2z)
• Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (.pdf)
• Załącznik nr 2_wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej
7) formularz „Odniesienie do lokalnych kryteriów wyboru”
Wykaz załączników do ogłoszenia:
Lokalna Strategia Rozwoju Kierowanego przez
Społeczność na lata 2016-2022
Lokalne kryteria wyboru operacji
Karta oceny wstępnej
Karta oceny wg lokalnych kryteriów wyboru
„Odniesienie do lokalnych kryteriów wyboru”
Procedura wyboru operacji realizowanych przez
podmioty inne niż LGD w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w
ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW
2014-2020
Regulamin Pracy Rady
Karta Doradztwa
Oświadczenie w sprawie przetwarzania danych
osobowych Wnioskodawcy będącego osobą fizyczną
Miejsce udostępniania dokumentów:
Lokalna Strategia Rozwoju Kierowanego przez
Społeczność na lata 2016-2022, formularze wniosków o przyznanie pomocy i
instrukcje wypełniania wniosków oraz zasady udzielanego wsparcia dostępne są na
stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ujście Baryczy”
– www.ujsciebaryczy.pl oraz na stronie Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Dolnośląskiego www.umwd.pl oraz
Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – www.arimr.gov.pl .
WAŻNE INFORMACJE DLA WNIOSKODAWCÓW:
1. Zaleca się, aby wniosek o przyznanie pomocy oraz
biznesplan zostały przygotowane przy pomocy Generatora wniosków o przyznanie
pomocy dostępnego na stronie ARiMR. Jednakże zgodnie z
dostępnym na stronie ARiMR komunikatem „Z dniem
03.03.2017 r. zostaną wyłączone generatory wniosków dla poddziałania 19.2
"Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego
kierowanego przez społeczność" do odwołania. Jednocześnie informujemy, że
do czasu ponownego uruchomienia generatorów należy korzystać z edytowalnych
formularzy wniosków o przyznanie pomocy w ramach ww. poddziałania
udostępnionych na stronie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.”
2. Wnioski o przyznanie pomocy powinnny być wypełnione
elektronicznie. W sytuacji, kiedy dane pole we wniosku nie dotyczy podmiotu
ubiegającego się o przyznanie pomocy – należy wstawić kreskę „-”, a w przypadku
danych liczbowych należy wstawić wartość „0,00”, chyba, że w instrukcji podano
inaczej.
3. W rubryce dotyczącej wnioskowanej kwoty pomocy
należy podać 100 000 zł.
4. Wnioski wraz z załącznikami powinny być kompletne,
stanowić zwartą całość i być poukładane zgodnie z listą załączników do wniosku
(np. wpięte w skoroszyt lub segregator). W celu sprawnego przyjęcia wniosków
oraz skrócenia czasu ich przyjmowania prosimy o ponumerowanie stron załączników
oraz nie wkładanie dokumentów do „koszulek foliowych”. Przyjmując wniosek
pracownik biura LGD ma obowiązek policzyć wszystkie dołączone do wniosku
załączniki. Prosimy o uporządkowanie składanych dokumentów,
co pozwoli na sprawne ich policzenie, a co za tym idzie skrócenie czasu
przyjmowania wniosków.
5. Do wniosków należy dołączyć wymagane załączniki w
wersji oryginalnej bądź przygotowane kopie potwierdzone za zgodność z
oryginałem w sposób opisany wyżej w części dotyczącej Trybu składania wniosków
(pkt.6).
6. Przypominamy, że we wniosku w INFORMACJI O
ZAŁĄCZNIKACH należy uwzględnić wszystkie dołączane załączniki. W pozycji INNE
ZAŁĄCZNIKI DOTYCZĄCE OPERACJI należy uwzględnić np. Odniesienie do lokalnych
kryteriów wyboru, oferty cenowe, itp. W wierszu RAZEM należy podać sumę
wszystkich dołączanych załączników.
7. Przypominamy, że w celu weryfikacji przez LGD
spełnienia kryteriów wyboru Wnioskodawca powinien złożyć formularz „Odniesienie
do lokalnych kryteriów wyboru” wraz z załączonymi do niego wszelkimi
dokumentami, oświadczeniami potwierdzającymi spełnienie danego kryterium np. oświadczenie,
że Wnioskodawca korzystał z doradztwa prowadzonego przez pracowników LGD i/lub
wziął udział w szkoleniu dotyczącym Konkursu; załączniki potwierdzające
spełnienie kryteriów wyboru w zakresie przynależności wnioskodawcy do grupy defaworyzowanej
- zaświadczenie z PUP, oświadczenie o statusie wnioskodawcy na rynku pracy oraz
dokumenty potwierdzające niepełnosprawność; dokumentacja techniczna,
ekspertyzy, opinie potwierdzające innowacyjność bądź rozwiązania sprzyjające
ochronie środowiska naturalnego i/lub przeciwdziałające zmianom klimatu, itp.
8. W związku z tym, że wnioski są przyjmowane w godz.
8.00-15.00, a przyjęcie dokumentów jednego wnioskodawcy zajmuje nawet do
kilkudziesięciu minut, zalecamy nie zwlekanie ze złożeniem wniosku do
ostatniego dnia naboru, który upływa 05.05.2017r. o godz. 12.00. W sytuacji,
gdy w ostatnim dniu naboru (05.05.2017) tuż przed godz. 12.00 stawi się w
biurze kilku beneficjentów - otrzymają oni od pracowników biura tzw. „numerki”,
które wyznaczą kolejkę do składania wniosków. Wnioski przyniesione w dniu
05.05.2017 po godzinie 12.00 zostaną uznane za niezłożone w terminie.
9. Wnioskodawca może wycofać wniosek na każdym etapie
procedowania. Podstawą wycofania wniosku jest pisemne zawiadomienie LGD o tym
fakcie, zgodnie z Procedurą wyboru operacji
realizowanych przez podmioty inne niż LGD w ramach poddziałania „Wsparcie na
wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez
społeczność” objętego PROW 2014-2020.
10. Wnioski będą oceniane na podstawie:
1) Karty oceny wstępnej (zgodności z LSR) – aby
wniosek został poddany dalszej procedurze wszystkie kryteria, które dotyczą
wniosku muszą być spełnione!
2) Karty oceny operacji według lokalnych kryteriów wyboru – aby wniosek uzyskał
dofinansowanie musi osiągnąć minimalną liczbę punktów oraz zmieścić się w
limicie dostępnych w danym naborze środków! W przypadku dużej ilości wniosków
spełniających warunki wsparcia, o możliwości uzyskania dofinansowania decyduje
miejsce na liście rankingowej.
11. LGD nie ma możliwości poproszenia Państwa o uzupełnienie czy przedstawienie
dodatkowych dokumentów podczas oceny. Brak dokumentów potrzebnych do
weryfikacji może więc spowodować odrzucenie wniosku lub nieprzyznanie punktów.
12. Wnioski wybrane przez LGD są przekazywane do Urzędu Marszałkowskiego, który
może jednokrotnie zwrócić się do Wnioskodawcy o uzupełnienie braków w termie 7
dni, tj. poprawienie oczywistych omyłek bądź wyjaśnienie wątpliwości. W związku
z tym ważne jest jak najlepsze przygotowanie kompletnego wniosku i wszystkich
załączników.
REJESTR WNIOSKÓW ZŁOŻONYCH NABÓR 1-2017
ODNIESIENIE DO LOKALNYCH KRYTERIÓW WYBORU PODEJMOW
Zalacznik_nr_2_wykaz_faktur_lub_dokumentow_P
Zał.2 lokalne kryteria wyboru operacji
Zał.3 karta oceny wstępnej 02.2017
Zał.4 karta oceny wg. lokalnych kryteriów wyboru
Zał.5 ODNIESIENIE DO LOKALNYCH KRYTERIÓW WYBORU PO
Zał.6 Procedura wyboru i oceny operacji w ramach L
Zał.7 Regulamin Pracy Rady LGD 02.2017
Zał.9 oświadczenie o danych osobowych
Załącznik wykaz działek ewidencyjnych
informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu
instrukcja wypełnienia wniosku o przyznanie pomocy
instrukcja wypełnienia wniosku o płatność
wniosek o przyznanie pomocy (exel)
PROTOKÓŁ Z POSIEDZENIA RADY 22.05.2017
PROTOKÓŁ Z POSIEDZENIA RADY 29.05.2017